Monday, May 17, 2010

my girls - the end -


alright firstly,
Blue: my angel yang ayu satu nie, how are you sweety? Dah jumpa ngan Edward Cullen? Or dah ada pengganti Edward Cullen sekarang nie? Hope Edward masih stay kat dalam hati tue.
Purple: helloo bebeh! Sik rindu kamik ke? Eleh memandai pulak yellow nak berbahasa Sarawak ngan awak ek purpz, macamlah pandai sangat.
Pink: awek ayu yang nombor dua nie pulak macamana? Still ngan Haiqal ke? Kawin jangan lupa jemput ek, email je kat email yellow. Opps, terlepas pulak. Takdelah – yellow dah letih nak menjauh. Datanglah ek, contact ngan yellow balik. Yellow rindu kamu semua.
Daniel: mamat suka buat lawak kat dalam kelas. Awak apa kabar eh? Yellow rindu nie ngan DJ, entah bila dapat main ngan rambut DJ lagi. Ketawa and borak macam dulu.
Melvin: mamat pendiam tapi berjiwa sensitif. How’s life you? Combined Science dalam O’level dapat score tak? Yellow tau Vin dapat buat Mr. Rodman bangga.
Azfar: nie pulak mamat shuffler. Masih aktif ke ngan shuffle nie? Jangan berhenti ek, I admire your dance so much. So whenever we meet again, you – gotta perform for me. And make me go “ oh yeah yeah”
Hazman: ha~ nie sahabat setia kita since primary school. Right Haz? Hehe. Rindu pulak nak gelak ngan Haz and cerita kosong like we did before. Alaah, forget about those fighting thingy, we tetap kawan. *winks*
Afifah: heyaw red! *winks* still ke ngan kerja mamapaparazzi awak tue? If still, then you’ll know where am i. *winks again* jokes. Sorry about the past yeah, where I made a mistake of abandoning you when I don’t know what is really going on. We are still friends right?”
Green diam sejenak.. ruangan dewan juga sunyi. Majlis graduation itu seakan berubah menjadi majlis reunion yang mana surat yellow seakan memgembalikan semua memori yang telah dilupakan.
“Carla: my diva baby! How’s your singing? Don’t waste your talent, aim for the best one. I can’t wait to see you on TV. * winks*
Hanis: the cute girl. Any cute Korean guy that you had met? If so, introduce to me one okay. :P
Fique: my mamat smart in class when we’re in Form 1. How’s life now? Thanks for being there when I need someone to turn too. You’re the only guy I can count on. :’)
Isham: mamat yang pernah jadi pujaan hati aku dulu~ waseh. How are you bro? dengar dengar dah ada pujaan hati sekarang, siapa laa awek beruntung tu ek. :D
Mira: awek rockers yang pernah jadi teman rapat. Apa kabo ehh? :D hmm. Thank you for the sacrifices you gave me before ehx. I can’t reply it with anything but I’ll always pray for you, may prosperity be with you always.
Shamirz: my sexey baybeh! :D how was your hamster? Mesti chubby like you now huh. Hee~ take good care of yourself sis. You’re someone great. (Y)
Amir: you dude. We baru kenal but I found that you’re someone friendly and I like having a good friend macam awak.
To those yang I tak mentioned and yang I mentioned namanya I just wanna tell you guys that I am proud to have each one of you as my friends.
Last but never least, you. Yang reading nie – my cool green copper.
Green: how are you dude? Well I miss your craziness and I miss everything about us. The memories we had before still fresh kat dalam ingatan nie. Tak pernah luput walau satu. Especially when I always hangout at your house, we laugh on silly things. We mengata orang yang kita tak suka. We cried together. And we even fought but at the end, we are still together. The friendship between us masih utuh and I am so happy dude.”
Green diam lagi. Untuk kesekian kalinya dia menarik nafas lalu menghembusnya secara perlahan sebelum meneruskan. Hatinya sebak. Yellz, you’re toturing me
“green did you still remember the moment your mum yelled at you ‘cause we tengah dok syok becerita and you forgot nak pergi mandi. Ahh rindunye. Well, green sorry for everythings I had done to you, sesungguhnya you’re such a good friend and I wonder kenapalah dulu aku bodoh sangat nak bermusuh dengan awak. Terima kasih untuk segalanya sahabat. Jasa dan kebaikan mu takkan dapat ku lupakan.
Akhir sekali kepada sahabat sejatiku green, blue, purple dan pink:
Did you guys know that I love the moment we had our fight before, ‘cause now then I realized that it was the beginning of this friends forever thingy and We talked about old times, and it made me smile because you girls didn’t forget. Thank you so much.”
Green mengangkat wajah. Kelopak matanya basah. Surat yang dipegangnya dilipat kembali lalu berlalu turun dari pentas dewan. Tepukan gemuruh masih diberikan meskipun sesetengah murid juga terharu dengan isi kandungan surat yellow.
Green, blue, purple, dan pink saling berpelukan. Airmata mengiringi tatkala mereka mengucapkan satu kalimat yang sama.
“I miss yellow…”
“I miss you too girls…” airmata yellow kini mengalir jatuh ke pipi. Tahulah dirinya surat yang diamanahkan kepada green telah siap dibaca.
Tanpa disedari oleh sesiapa, yellow yang bersembunyi dibalik pintu keluar, menuju ke jalan besar dan akhirnya lenyap dalam kepekatan malam.